söndag 30 november 2008

Min nya mössa + annat

I fredags kom mitt mösspaket, jag sprang faktiskt till posten när jag kom hem och hittade avin på hallgolvet (olikt mig!)
Det var ett fint paket jag fick med en mysig mössa blåvitlilaaktig, ett etui för mina virknålar (de har redan flyttat in som synes), en liten vetevärmare och en chokladkaka.
Vetevärmaren ska följa med mig till jobbet och ligga under min handled, superbra, så kanske jag kan sluta frysa så förjordat om händerna och högerhanden som är lite knasig, skulle kunna må bra av detta.. Tack så mycket Carolina för paketet!

Mitt bidrag gick till tk:s design och det kan man titta på här. Det verkar som att hon gillade mössan. Jag försökte få till något i blått/lila genren. Men då det inte är mina färger alls, så är det liksom svårare att känna att det är rätt. Jag blev iallafall nöjd med mössan, även om jag inte skulle vilja ha den på mig själv :) Men på rätt huvud så tror jag den blir jättefin?

Idag är det annars julstök som gäller, saffransbröd och (jul)skinka som just kommit ut ur ungnen, härliga dofter sprider sig i vår julfina lägenhet.

2 kommentarer:

  1. Åååh vad skönt att paketet kommit fram. Glömde skriva att mössan gjorts i ett ull-soyagarn. Inser nu när jag läser din beskrivning på den mössa du själv knåpade ihop att det kanske inte riktigt var dina färger i mitt paket... Hoppas grejerna kommer någon till nytta iaf.

    SvaraRadera
  2. Hrm, nu skäms jag nästan litegrann. Det stämmer nog att det inte var färger som jag skulle ha valt till mig, men mössan var ju hur mjuk och go som helst och jag är inte sämre än att jag kan ändra mig;) Jag hade faktiskt på mig mössan inomhus till och med i flera timmar den kvällen. Jag tror att kommer passa väldigt bra när det blir lite kallar ute, jag blev då sannerligen varm. För övrigt så tyckte jag att etuiet för virknålarna var superfint, har spanat på det där ikea-tyget förr, men inte haft någon bra anledning att köpa det. Oroa dig inte, allt kommer att användas!
    Tack igen!

    SvaraRadera