måndag 1 december 2008

Julig handväska, näsduks & mobilfodral

Här kommer bilder på en handväska som jag skrivit om tidigare men inte kommit mig för med att fota förräns nu. Den är gjord av markisväv och med en applikation som är en gammal julduk på framsidan. Jag lekte lite med den här väskan och "fodrade" den med vadd innanför duken, sydde runt stjärnorna så blev det lite quiltad känsla. Jag gillar resultatet, men det är rätt knasigt :)
Inuti väskan är det även en ficka för mobil, plånbok eller liknande. Som axelband har jag ett prickigt sidenband, som jag vid inköpet påpekade för sambon, sånt här band kan man inte ha för mycket av...

Framför väskan står två näsduksfodral, som jag sett att alla gör, man blir ju tvungen att testa. När jag gjort mitt andra så blev jag sugen på att göra ett liknande till mobilen, det är det gula längst fram. Funkar okej, men överdelen ska lämpligen vara lite mindre, för det är rätt svårt att få ner mobilen i sin påse. Vi får se om det blir något mer försök. Jag tenderar tyvärr att nöja mig med sånt som fungerar okej, åtminstone om jag själv ska använda det.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina fodral! Smart idé att göra mobilfodral på det sättet!

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntran! Som jag skrev så behöver mobilfodralet revideras något, men det blev ju snyggt iallafall:)

    SvaraRadera