söndag 11 juli 2010

Sjal 1 avklarad!

Jag har virkat en sjal till svärmor, tyvärr hann jag inte ta kort på den innan den var bortgiven. Dock så kan jag ju visa vilket mönster jag använde och ge tips på det! :) Eventuellt kan det komma en bild senare, men jag lovar inget! Mönstret är från drops, väldigt bra och enkelt mönster. Jämför med den sjal jag påbörjat till mig själv så är det bra mycket smidigare både att förstå, genomföra och komma ihåg. Jag virkade inte helt enligt beskrivningen vad gäller längd, eftersom jag använde ett helt annat garn. Nämligen ett av nystanen som jag köpte hos garnverket, se nedan. Jättefin blev den iallfall och jag tror även att svärmor blev nöjd! 

En sak som kan vara av intresse kanske (?) är att eftersom jag virkade den in i det sista, så var jag tvungen att göra blockningen på natttåget! Vi hade sovvagn med tre bäddar, dvs en oanvänd! Jag fuktade sjalen lätt, och nålade fast den på understa slafen, fint som snus, det kan jag verkligen rekommendera ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar