måndag 12 juli 2010

I dessa varma tider...

... när man bara inte kan vara inne för då förgås man! Då blir jag helt plötsligt sugen på att klistra fotoalbum. Det var säkert fem år sedan jag gjorde det och scrap-booking trenden har inte sugit tag i mig, jag tycker liksom att det bara blir för mycket ibland. Visst kan det vara fint, jag menar folk gör superfina saker därute, men. det är ju bara papper och man kan inte använda det och hur ska man spara det utan att det känns som att man samlar hög? och så alla miljarder tillbehör som folk skaffar sig. Jag är ledsen om jag sårar någon, det är inte meningen. Jag inser själv att mycket av mitt eget skapande inte har något behov bakom sig. Jag menar; hur många mössor behöver en människa? Jag inser säger jag, att det inte är därför. Det är idéer som man vill förverkliga, eller att bara leka med materialet och se vad det blir. Jojo.
Men som sagt, om man skulle ta klistra lite foton då... Fast det är nog för varmt, och jag har vare sig införskaffat album, blad, lim eller framkallat foton. Sannorlikheten känns inte så hög, men vi får se ! :)

1 kommentar:

  1. Jag kan också få så där konstiga BEHOV av att skapa/göra med händerna. Det måste bara ut. Om jag tänker efter så har jag det ganska ofta, men ibland så känns det starkare...

    SvaraRadera