torsdag 30 oktober 2008

Två mössor till vänner

Här är två mössor som jag gett bort till vänner. Båda är gjorda för ungefär ett år sedan.

Den rosa/svart/grå har jag virkat stolpar och trätt i ett rosa band, och mössägaren blev jättefin i den. Lite som en hatt nästan :) Det rosa bandet passade extra bra i detta fallet.


Den mossgröna mössan var den första mössan med "häng" som jag gjorde. Garnet köptes av mössans ägare och så fick jag fria händer. Även här är det ett fint band runt. På denna modell har jag använt mig av bandet för att fästa hänget också.

Båda mössägarna har berättat att de fått komplimanger då de använder sina mössor. Det är så himla kul att kunna göra något som man tycker ska passa någon, och sedan få bekräftelse, inte bara från ägaren utan även av andra. Helt fantastiskt att jag fick bidra till det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar