måndag 20 oktober 2008

Möss-swap

Här kommer mina svar på frågorna i möss-swapen:
(min första swap, vad spännande!)

1, Vad tycker du om för färger?

Min absoluta favoritfärg är röd! Men därutöver gillar jag randigt och i de flesta klara kulörer.
Jag är inte så mycket för beige, senapsgult, brunt och höstorange typ, men det mesta kan fungera i kombinationer.

2, Vad har du /ditt barn för storlek? (På huvudet alltså;) )
Inga barn än, min sambos syskonbarn är de närmsta. Har ingen koll på deras huvudstorlekar dock. Mitt eget huvud mäter 58 cm (kan det stämma?) .

3, Vad brukar du pyssla med?
Jag virkar mycket mössor och ibland syr jag en väska eller enklare ting. Stickning kan också tänkas. Sen finns det ju mycket andra pyssel också som är kul. Matlagning är ett annat stort intresse som ibland kan befinna sig i gränslandet till pyssel.

4, Syr/Stickar du?
Ja, men virkar mest. Se ovan!

5, Är det någon pysselform du är nyfiken på men inte vågat pröva på?
Hmm. Sånt som jag har provat, men inte vågar göra hemma isåfall. Typ tovning, det är hur kul som helst att brodera i tovat tyg, me like! Inga hål att passa i bara sticka ner nålen där man vill. Men jag har aldrig testat det hemma endast på kurs. Jag har bara en vanlig symaskin, så jag är också lite nyfiken på hur det är med overlock-maskiner och trikå m.m. Men så länge jag syr så lite som jag gör, så är det inget som jag ska spendera pengar på känner jag. Kanske senare i livet.

6, Behöver du något särskilt i pysselväg?
Fina band och knappar är ju alltid kul. Kanske någonting att ha alla virknålar/strumpstickor i? Eller ett utdragbart måttband kanske? Eller något annat som jag inte ens vet om att det finns :)

6, Vad gillar du för godis?
Choklad först och främst, även om det är en godisklass för sig. För övrigt, när jag köper lösgodis, så köper jag ofta en av varje (men det hänger på att jag får ha dem själv!) Då blandar jag surt, syrligt och choklad. Äter lakrits också, men det är inte högst på listan. Skumbananer går bort.

7, Kaffe eller te?
Te till vardags, kaffe dricker jag väldigt sällan men jag tycker det är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar