söndag 19 februari 2012

Mossigt

Jag såg ett fint mosshjärta på en blogg då jag surfade runt. Kom såklart osökt att tänka på min moss-krans jag gjorde i höstas. Den hänger faktiskt fortfarande utanför dörren, men det börjar snart bli dags att hiva den.

Kransen gjorde jag i ståltråd och naturmaterial. Jag började med en stomme i torkat långt gräs och klädde därefter in den i mossa. Sen är det lite nypon på ståltråd, kottar och diverse :)
Jag blev himla nöjd med den här kransen, kanske mest för att jag ens gjorde den. Jag har aldrig gjort någon mosskrans förut nämligen. Jag gillar verkligen att tänka ut hur jag ska göra, och sedan göra det.

Mossan tog jag förresten från några gamla fällda träd som låg staplade utan att ha blivit hämtade. Jag vet inte om det är bättre än att ta den från stenar och befintliga träd egentligen, men det kändes ok då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar