torsdag 25 februari 2010

Frukt

Februariflickan har varit färdig och utdelad för länge sedan, men först nu får hon komma ut i bloggvärlden och visa upp sig. Det var kul att  vara med i virkalongen hos Ulliga gulliga saker, jag ska nog försöka mig på nästa också... Jag har inte slaviskt följt receptet, jag ville inte ha några antenner tex, men i stort sett. Det är väldigt nyttigt att följa recept på sånt här, inte minst för att man lär sig för senare spontana utflykter i virkandets värld. Idag köpte jag dessutom hudfärgat bomullsgarn, så nu finns det potential för flera ansikten :).
En glad fyraåring var mottagaren till den februaritjej och hon döpte genast sin docka till det något udda namnet "Frukt" :)

1 kommentar:

  1. Vad fin din blev! Japp, Drutten hade rätt, det blev ju mycket bättre när jag vände på mössan. Den är nästan klar, måste bara sy ögon och hår, samma gäller januaridockan, men jag har lite måste-göra som måste bli klart först. Jag hänger pp i mars igen, så jag ska ta mig i kragen :)

    SvaraRadera