måndag 21 december 2009

Kaknäs


Länge sedan jag visade något här nu, men här kommer iallafall ett litet virkat kakmonster. Det är en julklapp till syskonbarn. Mönstret till Monstret har jag hittat här, tack så mycket för det crochetra! (Jag har dock inte följt mönstret till punkt och pricka) När jag virkat färdigt honom så tyckte jag dock att han blev som en blandning mellan kakmonstret och Groover i Sesam, vad tycker ni? Den stora skillnaden är nog att kakmonstret har mer av en säck till mage, måste vara alla kakor?

Måste även dela med mig en "sy" bild med min fina kisse. Vi letade rätt länge innan vi hittade henne sovandes bland mina tyger. Det var riktigt mysig det! :)

6 kommentarer:

  1. Trillade in på din blogg av en slump och fick syn på detta härliga foto :)
    Kul se att det finns andra pysseltokiga. Kolla gärna min blogg;
    http://www.loobisdesign.se

    SvaraRadera
  2. hej igen!
    Jag är ursprungligen från de norra delarna av vårt land, har en god vän som bor i Örnsköldsvik - som också pysslar mycket. Hon bor granne med en bonde som fixade vete till oss :)

    SvaraRadera
  3. vilket sött kakmonster! Min kompis har också gjort en likadan och de är så härliga. Kanske man ska våga ge sig på att försöka göra en.

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut att få ligga o slumra på såna fina tyger :)

    SvaraRadera
  5. När du virkade dit kakmonster kropp hur gjorde du då för när jag virkade kroppen så blev den stor och avlång

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Jag följde mönstret hos crochetra tror jag?
    Men jag tyckte dock att kroppen blev väl liten.. Du kan gärna maila mig om du vill så kan vi diskutera saken: gunghesten@gmail.com

    SvaraRadera